Tuesday, June 21, 2005

Kalau merasa diri kita terlalu HEBAT……

Kalau merasa diri kita terlalu HEBAT sehingga tidak perlu lagi ikatan dengan Allah, eloklah hentikan segera menggunakan segala kemudahan ciptaanNya, sedutlah udara ciptaanmu sendiri, makan dan minumlah makanan dan minuman ciptaan sendiri dari sumber asas ciptaan sendiri dan tinggalkan badanmu yang di cipta Tuhan.Ciptalah bumi kita sendiri di luar alam kekuasaan Tuhan ini. Bersenang-senanglah di situ, mengikuti undang-undang ciptaan sendiri.

Kalau tidak, jadilah insan proper yang bukan sekadar mengakui (willingly accept) pergantungan hidup denganNya tetapi sekaligus secara sedar mentaatiNya (willingly accept and submit knowingly to Him) dimana juga kita berada. Ingatlah setiap kita akan answerable dan accountable terhadap segala tindakan kita dan akan menerima balasan atas perbuatan kita in the next eternal life.

Jangan jerebukan dunia yang indah ini dengan dosa dan maksiat kita. Dunia ini yang kita bersama-sama menggunakannya tentu lebih indah kalau kita penuhi dengan kebaikan yang terbaik termampu oleh kita.

Pilihan untuk mencari Kebenaran dan secara sedar tunduk kepada Kebenaran adalah hak kita. Kalau kita mahu, kita boleh! Orang yang hendak mencari jalan. Yang tidak hendak mencari alasan.

Masa untuk bertindak ialah SEKARANG.

BERSAMA MEMBINA DUNIA SEJAHTERA

No comments: