Friday, February 06, 2009

Kezaliman Israel 60 tahun tanpa henti

Untuk menimbulkan rasa sengsara di kalangan rakyat Malaysia dan Indonesia eloklah kita mengingatkan semula kesengsaraan penduduk Nusantara semasa di jajah oleh Jepun (Perang Dunia Kedua Pendudukan Jepun di Tanah Melayu 1942-1945). Itu baru 3 tahun lebih.

Tapi kesengsaraan orang Palestin bukan 3 tahun. Kesengsaraan dan kezaliman Israel di Palestin telah berlaku sejak 60 tahun di jajah tanpa henti sedikit pun sampai sekarang.

Selama ini rakyat Palestin (sama ada Muslim dan Kristian) di humiliate, di buli, di tangkap, di penjara tanpa dakwaan, di bunuh, rumah mereka di musnahkan guna bulldozer selain di bom, pergerakan mereka di hadkan, anak2 di bunuh atau di lumpuhkan dll.

Matlamat akhir Israel ialah untuk menghapuskan bangsa (ethnic cleansing) Palestinians melalui pelbagai cara. Bagi Israel bumi Palestin hanya wajar untuk orang Yahudi saja.

Kezaliman Israel 60 tahun non-stop semenjak Israel di tubuhkan yang di paksakan di Palestin. Oleh itu kita pun kena tidak jemu-jemu membantu apa yang patut di samping mendoakan rakyat Palestin.

Just DO it.

No comments: