Tuesday, May 02, 2006

Terapi Gangguan Jin dengan Ruqyah & Doa

Allah berfirman : Sesungguhnya syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakal kepada Tuhannya.

Dalam muqaddimah buku Terapi Gangguan Jin dengan Ruqyah & Doa (200?), Ustaz Fadhlan Abu Yasir menulis:
“Banyak sekali gangguan syaitan (jin kafir atau jin fasik) terhadap anak Adam (manusia). Boleh (bisa) dari luar jasad dan bisa langsung merasuk ke dalam jasad. Sebahagian jin mampu menampakkan diri, melakukan gangguan dengan suara, bau (aroma), gerakan yang menunjukkan adanya kekuatan pada suatu tempat dan ada juga gangguan fisikal seperti sakit pada bahagian tertentu atau mempengaruhi jiwa manusia.”

Dalam buku panduan Terafi Gangguan Jin Dengan Ruqyah & Doa dengan Kaset (2004), Ustaz Fadhlan Abu Yasir menulis:
“Melakukan terafi gangguan jin tidaklah sulit. Buktinya tidak ada ulama salaf yang terkenal sebagai seorang pakar (specialist) terafi gangguan jin atau terafi serangan sihir. Mereka umumnya mampu, dan banyak riwayat tentang kemampuan mereka dalam terafi.
Saya ingin memasyarakatkan terafi gangguan jin secara Islami agar masyarakat mendapatkan hidayah Allah dan menjauhi paranormal, dukun, tukang sihir, dan sejenisnya.”

Allah memberikan petunjuk kapada kita dalam melawan gangguan jin dengan cara berlindung kepada kepada Allah dari kejahatan mereka. Jom kita sama-sama amalkan ruqyah dan doa syar’iyyah (yang diizinkan oleh syari’at) sebagai tuntutan Islam untuk menghadapi segala gangguan tipu daya syaitan. Kita sama-sama boleh laksanakannya.

Kearah Dunia Adil & Sejahtera

Rujukan
Ustaz Fadhlan Abu Yasir (2004). Terapi Gangguan Jin dengan Ruqyah & Doa dengan Kaset. Yogyakarta : Penerbit tiada diberikan.

Ustaz Fadhlan Abu Yasir (200?). Terapi Gangguan Jin dengan Ruqyah & Doa. Yogyakarta (?) : Maktabah Bin Ali.

Hassan Bishri (2005). 53 Penjelasan Lengkap Tentang Ruqyah. Cetakan Kelima.

2 comments:

Anonymous said...

hendak sampai ke tahap berkebolehan mengikut kaedah begitu bukanlah semudah seperti yang dikata. Kena ada ilmu, belajar mengenal tauhid. Kenalalah akan DIRIMU supaya kamu kenal kn PENCIPTAmu. Kena mentauhidkan yang Maha pencipta dengan sebenar-benarnya... panjang cerita...

jiwakitamerdeka said...

sdra musmus
Tidak mudah dan tidak sesukar yg kita sangka.
Syaitan dan jin adalah makhluk Allah jua tetapi manusia adalah khalifah Allah di muka bumi.
Kalau nak tahu contact terus Ustaz Fadhlan Abu Yasir,...atau baca Majalah Ghoib (Indonesia). Boleh kami berikan alamatnya. Murah terbang kini..