Tuesday, June 18, 2013

Seks Bebas DiKalangan Syiah Nusairiyah

Zina dan seks bebas adalah dosa besar dalam ajaran Islam Seks bebas adalah zina yang dihalalkan dalam ajaran Nusairiyah. Seks bebas sebagai penyempurnaan iman bagi kaum wanita Nusairiyah. Ia hanya dihalalkan kepada kaum lelaki mereka sahaja. Sama sekali tidak boleh dengan lelaki bukan dari kalangan mereka Mereka jadikan wanita sebagai hadiah untuk meraikan tetamu. Mereka namakan hadiah tersebut sebagai 'al fardhu al lazim' atau 'al haq al wajib' ertinya fardhu yang mesti atau hak yang wajib kepada tetamu. Penulis buku al Bakurah as Sulaimaniyah dia berbual dengab seorang mursyid Yyiah Nusairiyah Suatu hari aku bermusafir ke kampung al Jarab di bandar Antokiah. Aku berjumpa dengan seorang syeikh Nusairiyah dan berbual dengannya. Dia mengajak aku menjadi tetamunya dan bermalam di rumahnya. Dia sediakan kepada satu bilik cantik untuk tidur. Pada pukul 2 pagi tiba-tiba pintu bilik aku diketuk seseorang. Aku pun buka pintu bilik ada seorang perempuan. Dia terus masuk bilik dan menutup pintu bilik. Kemudian perempuan itu pun tidur disisi ku. Aku dalam keadaan terpaku. Aku tak tahu apa yang perempuan mahu. Selepas beberapa ketika perempuan pun bercakap dengan ku. Dia tanya aku, kamu tak nak ke! ni adalah 'al fardhu al lazim' atau 'al haq al wajib'. Ketika itu aku baru faham apa yang dikata oleh mursyid tentang 'al fardhu lazim' atau 'al haq al wajib' mereka menyerahkan wanita samada isteri atau anak perempuan kepada tetamu sebagai meraikan tetamu. Aku berfikir jika aku berkahwin dengan anak perempuan dari salah seorang imam. Jika ada syeikh yang datang menjadi tamu aku. Aku mesti kena serah isteri aku kepada syeikh sebagai 'al haq al wajib'. Aku tak boleh terima dan aku tak akan buat begitu selama-lamanya. Sla rujuk; al Harakah al Batiniyah oleh Dr Muhammad al Khatib. Sumber: fb Ustaz Mohamad Ismail

No comments: